USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Voidaanko TAVA®-järjestelmät integroida yrityksen omiin järjestelmiin?
Kyllä voidaan, tarpeellisimmat integraatiot liittyvät HR-, palkka- ja käyttäjähallinnan (AD) järjestelmiin. Usein kytketään myös taloushallinnon ja tuntikirjanpidon järjestelmät, joita raportoinnissa käytetään kustannusanalyyseissä ja taajuuslaskennassa.
Voidaanko tapaturma- ja eläkevakuutusyhtiöille menevät ja niiltä saatavat ilmoitukset ja päätöstiedot käsitellä sähköisesti TAVA®-järjestelmien kautta?
Tapaturmailmoitukset ja niihin liittyvä palkkatiedot jatkoilmoituksineen toimitetaan suoraan järjestelmästä. Samoin päätökset tulevat järjestelmiin.
Onko organisaation tiedot muutoksineen syötettävä manuaalisesti?
HR-integraation kautta saadaan henkilöiden tietojen lisäksi organisaatiotiedot, joiden perusteella organisaatiorakenne päivitetään pääsääntöisesti vuorokausitasolla.
Samalla päivitetään automaattisesti esihenkilötiedot, joten manuaaliselle työlle ei ole lainkaan tarvetta.
Yrityksessämme on erittäin tiukka linja liittyen henkilöiden tietoihin. Miten teillä varmistetaan, että tietosuoja toteutuu?
TAVA®-järjestelmissä, koskien erityisesti Health- ja Safety-ratkaisuja, käsitellään tietoja, jotka tulee salata huolellisesti. Henkilötasolla tunnistetietoina käytetään HR-järjestelmän id-numeroa, ei työntekijän omaa henkilötunnusta.
Dokumenttien käyttöoikeudet rajataan tiukasti rooleilla siten, että esihenkilöt linjassa ylöspäin näkevät tiedot. Tätäkin voidaan haluttaessa vielä rajoittaa.
Työterveyshuollossa syntyviä tietoja ei siirretä lainkaan. Kolmikantakeskusteluissa työterveys on mukana kertomassa näkemyksensä esimerkiksi siitä, minkälaisia työtehtäviä työntekijä voi tehdä. Healthissa ns. GDPR-kioskissa voidaan listata välittömästi kaikki henkilöä koskevat tiedot.
Voidaanko TAVA® Maintenance -järjestelmä ottaa käyttöön tilanteessa, jossa mitään aikaisempaa laitehallinna järjestelmää ei ole?
TAVA® Maintenance on tarkoitettu kaikenkokoisille yrityksille, joilla on erilaista tuotannon laitekantaa. Mikäli lähdetään nollatilanteesta, syötetään laitteiden tiedot suoraan järjestelmän laitekortille. Sille liitetään myös kaikki manuaalit, sekä tiedot määräaikaishuolloista ja takuista, joita myös valvotaan ja muistutetaan ajankohdista.
Mikäli käytössä on jokin vanhempi järjestelmä tai Excel, voidaan tiedot siirtää kerta-ajona TAVA® Maintenanceen.
Tekoäly näyttää olevan teillä varsin merkittävässä roolissa, ja sivuilla on mainintoja teidän omista tekoälymalleista. Mikäli noita ominaisuuksia käyttää, niin meneekö yrityksen data jotenkin julkisesti nähtäväksi?
Se missä ympäristössä tietoja säilytetään, riippuu niiden luonteesta. Jos data ei ole erityisen sensitiivistä, voidaan käyttää ympäristöjä, joissa tietoja hyödynnetään osana muuta datamassaa. Jos on tarve pitää tiedot hyvin salassa, käytetään Soforin omaa ajoympäristöä.
Konesalipalvelut Soforille toimitetaan Telian datakeskuksesta Helsingin Pitäjänmäellä.